This site has limited support for your browser. We recommend switching to Edge, Chrome, Safari, or Firefox.

20% הנחה על כללל האתר!

קולקציית חג חדשה

SPRING EDITION - DROP 004

סוגי זהב מובחר

זהב טהור-קראט

סגסוגת הזהב הוא המתכת הנחשקת, היוקרתית והאצילית ביותר. הזהב נפוץ במיוחד ונחשב ליוקרתי ביותר בעולם התכשיטים הרחב. אך בבואכם לרכוש תכשיט זהב, בוודאי שמתם לב לכך שיש סוגים שונים של קראט, צבעים וציפויים, אשר אותם הבדלים ביניהם, משפיעים על תג המחיר של כל תכשיט, האיכות, העמידות והמראה של התכשיט.

 

מה זה קראט זהב

לפני שאתם רוכשים תכשיט זהב, הדבר החשוב ביותר שיציין את איכות התכשיט וגם את המחיר, הוא הקראט. לכן, חשוב שתדעו מה זה קראט ואיך הוא משפיע על התכשיט שלכם. הקראט הוא למעשה מידת הטוהר של סגסוגת זהב או פלטינה. רוב תכשיטי הזהב המיוצרים בעולם הם אינם "100% זהב" (זהב טהור) אלא סגסוגת של מתכות מסוימות, כאשר המתכת המרכזית היא זהב. לא ניתן לייצר תכשיטים עמידים בעלי 24 קראט, זאת משום שתכשיט זהב 24 קראט, יהיה רך מדי ולא עמיד כלל באופן שיאפשר לענוד אותו על הגוף. משקל הקראט הגבוה ביותר הוא 24קראט והוא למעשה מתאר זהב טהור (99.9%). הזהב הטהור (24 קראט) הוא חומר רך מאוד, כבד, ויקר במיוחד. לכן, רובם המוחלט של התכשיטים כיום מיוצרים מסגסוגות שמכילות כמויות שונות של זהב (זהב 9 קראט, זהב 22 קראט וכדומה). כאשר מערבבים זהב טהור עם מתכות אחרות, נוצרת סגסוגת והקראט מסמל את כמות הזהב שנמצא בתוך אותה סגסוגת. ככל שאחוז הזהב גבוה יותר בסגסוגת, כך קראט זהב יעלה בהתאם. מזהב 24 קראט ניתן לייצר מחוגים לשעוני יד יוקרתיים האמורים להיות קלים ועדינים.

 

זהב-קראט – אחוזים בתכשיט

רוב התכשיטים המיוצרים מזהב ונחשבים כאיכותיים ביותר כיום, הינם בעלי זהב 21 קראט. אחוז הזהב הספציפי הקיים בתכשיטי 21 קראט, גבוה במיוחד אך לא גבוה מדי. עובדה זו מאפשרת לזהב להיות עמיד ויציב ולעצב אותו בצורת התכשיטים השונים. על מנת שתוכלו לקבל נתונים ברורים יותר על אחוז הזהב הקיים בתכשיט שאתם רוצים לקנות, הנה רשימה ברורה המתרגמת את הקראט לאחוזי זהב:

  • תכשיט זהב 14 קראט מכיל בתוכו כ-58.5% זהב טהור (לפעמים 58.3%).
  • תכשיט זהב 18 קראט מכיל בתוכו 75% זהב טהור.
  • תכשיט זהב 22 קראט יכיל בתוכו 91.67% זהב טהור.

שאר הסגסוגת מכילה כמויות שונות של כסף, נחושת, אבץ, ניקל ועוד.

 

סוגי זהב

הצבע הצהוב הוא המזוהה ביותר עם תכשיטי זהב, אך תוכלו למצוא תכשיטי זהב גם בצבעים אחרים. למעשה, ברגע שמוסיפים לזהב הטהור אלמנטים כמו: כסף, נחושת, אבץ, פלדיום או ניקל, ניתן לייצר מגוון צבעי זהב. הערבוב בין המתכות והזהב נקרא סגסוגת. כאמור, לא ניתן לייצר תכשיטים בעלי 100 אחוזי זהב. לכן, בכל תכשיט זהב חייבת להיות מעורבת בסגסוגת גם חומרים אחרים. הנה רשימה המסבירה על תהליכי יצירת זהב בצבעים שונים:

  • זהב צהוב - הזהב הצהוב הוא הגוון המועדף על רבים בשל הדמיון שלו לזהב במתכונתו הטהורה ביותר. על מנת לשמור על הצבע הצהוב של הזהב, מוסיפים לסגסוגת התכשיט נחושת או כסף המעניקות לו מראה צהוב עמוק.
  • זהב לבן - זהב לבן הוא זהב עשוי זהב ופלטינה או פלדיום, ניקל ואבץ, הוא נחשב לזהב עמיד במיוחד בפני שריטות ומוצע בעלות אטרקטיביות יותר מזו של זהב צהוב. לאחוזי המתכות האחרות המעורבבות עם הזהב בתכשיטי זהב לבן יש השפעה הן על הגוון והן על סוגי התכשיט. כך למשל, זהב וניקל מייצרים ביחד סגסוגת קשיחה יחסית המתאימה לתכשיטים כמו סיכות וטבעות, בעוד שזהב המעורבב עם מתכת רכה יותר, כמו פלדיום אידיאלי עבור תכשיטים עם אבני חן.
  • זהב ורוד - הזהב הורוד הוא זהב עם נחושת וכסף. כאשר הגוון הוורוד מושפע מאחוז הנחושת המעורבבת עם הזהב. ככל שיש יותר נחושת בסגסוגת, כך יבלוט יותר הגוון הוורוד של התכשיט.
  • זהב ירוק - זהב ירוק הוא זהב המעורבב עם כסף ולפעמים עם נחושת המעניקים לו את הניואנס הירוק המרהיב.

 

מאיפה קונים תכשיטי זהב 9 קראט?

על מנת שתוכלו לרכוש את תכשיט הזהב הטוב ביותר עבורכם, חשוב שתפעלו לפי הכללים הבאים:

  • אמינות – מוצר יקר כמו תכשיטי זהב רוכשים רק מחנויות אמינות, מוכרות ובעלות מוניטין טוב. אל תתפתו לרכוש תכשיטי זהב במחירים זולים מחנויות לא מוכרות העשויות למכור לכם תכשיט לא איכותי.
  • אחריות – חשוב שתבדקו האם חנות הזהב ממנה אתם רוכשים את התכשיט מעניקה תעודת אחריות לתכשיט. כך שבמקרים בהם תצטרכו שירות תיקונים, תוכלו לפנות לחנות ולהנות משירות תיקונים מהיר ויעיל
  • מחיר – רכישת תכשיט זהב כרוכה בהשקעה כספית די גדולה. תוכלו לצמצם את ההוצאה הכספית במידה ותערכו סקר שוק קצר בין כמה חנויות ותשוו בין המחירים שהוצעו לכם על אותו סוג תכשיט.

 

דנון תכשיטים

אנו בדנון תכשיטים, מתמחים בעיצוב ויצירת תכשיטים שונים מתוך אהבה ליצירה ולאסתטיקה. כל התכשיטים שלנו מצופים זהב 24K או כסף טהור נטול-ניקל, תוך הקפדה על שימוש בחומרים איכותיים במיוחד.

כל תכשיט שאנו מייצרים, נארז בקופסת מתנה מהודרת ומצורפת אליו תעודה, שמעניקה אחריות לשנה.

 

לכל שאלה, צרו אתנו קשר:

וואטסאפ: 054-7977990

דואר אלקטרוני: CS@danonltd.com

 

 

עגלת קניות

קיבלת משלוח בחינם!
Description רק עוד 299 ₪ לקבלת משלוח בחינם
אין מוצרים זמינים לרכישה

העגלה ריקה